וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת הדברים שאת חייבת לדעת לפני שאת בוחרת יהלום

בשיתוף רויאלטי, בשיתוף רויאלטי

10.2.2019 / 7:35

ישנה תמיד התרגשות לפני קניית תכשיט עם יהלומים והגיע הזמן שנדע מהם ארבעת הפרמטרים שיעזרו לנו למצוא את התכשיט המושלם בהתאם לחלומות ולתקציב

אישה בוחנת טבעת יהלומים. ShutterStock
אישה בוחנת טבעת יהלומים/ShutterStock

קניית תכשיטים היא בדרך שילוב בין חוויה מרגשת ומשמחת למבלבלת ומלחיצה - מצד אחד מדובר במתנה גדולה מהלב (בין אם לאישה או גבר אהובים או לעצמך) ומצד שני מדובר בהוצאה גדולה על מוצר שלא כולם מבינים בו. אבל קניית יהלום לא צריכה להיות מסובכת או מפחידה, כי ברגע שתדעו איך לבחור היא תהפוך לברורה ומהנה יותר.

שרשרת יהלומים של רויאלטי. יח"צ,
שרשרת יהלומים של רויאלטי/יח"צ

הדבר החשוב ביותר הוא לבחור בחנות או ספק איכותיים, מוכרים ובעלי מוניטין שמצרפים תעודה לכל יהלום ונותנים אחריות לתכשיט. רצוי מאוד שהתעודה הגמולוגית תהיה של הרשת בה קונים ושאותה רשת תהיה אחראית לה. כיום יש בשוק מכוני בדיקה שמנפקים תעודות שלעיתים אינן אמינות. לכן כדאי מאוד לקנות יהלומים במקומות מוכרים ואמינים דוגמת רשת רויאלטי, שבהם יוכלו לעזור ולהנחות אתכם בתהליך הקנייה ולמצוא את התכשיט המושלם בהתאם לחלומות ולתקציב שלכם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טבעת יהלומים של רויאלטי. יח"צ,
טבעת יהלומים של רויאלטי/יח"צ

על מחיר היהלום משפיעים ארבעה פרמטרים עיקריים שנקראים גם ה-FOUR C's

(COLOR) צבע: יהלומים יכולים להיות לבנים או צבעוניים, כשמדובר ביהלום לבן, דווקא היעדר צבע נותן ליהלום ערך גבוה יותר. "שמות" הצבעים מסומנים באותיות לועזיות כאשר D הוא האיכותי וה"לבן" ביותר ו-Z הוא יהלום שנוטה לצבע צהוב.

צמיד יהלומים של רויאלטי. יח"צ,
צמיד טניס משובץ יהלומים של רויאלטי/יח"צ

צמיד טניס משובץ יהלומים של רויאלטי

(CLARITY) ניקיון: יהלומים יכולים להראות מושלמים ועדיין להכיל פגמים קטנים וטבעיים שבדרך כלל לא ניתן לראות אלא בבדיקה תחת זכוכית מגדלת או מיקרוסקופ. ועם זאת, כל נקודה, שריטה פנימית, עכירות או התגבשות מורידות מהערך ומכאן גם מהמחיר של היהלום. הניקיון מדורג על פי אותיות ומספרים, יהלום "מושלם" ונטול פגמים יהיה יקר במיוחד ויקבל את האותיות IF-FL שמשמעותן Flawless או Internally Flawless. יהלומים כמעט מושלמים, עם פגמים כמעט בלתי ניתנים לזיהוי יקבלו את הערכים VVS שמשמעותם Very Very slight inclusionsאחריכם יהיה ה- VS, שגם הוא נחשב ליהלום נקי במיוחד. הערכים האחרים - שמסומני בSI או I מדברים על פגמים שניתן להבחין בהם בבדיקה ומשמעותם Slight inclusion או Inclusions.

(CUT) ליטוש: גם לצורת הליטוש יש משקל שמשפיע על מחיר היהלום, יהלומים טבעיים הם עמומים והליטוש הוא זה שהופך אותם לנוצצים ונחשקים. איכות עבודת הליטוש קובעת את רמת הברק והניצוץ ביהלום וחיתוך טוב ייתן לו את הברק המקסימאלי. רמת הליטוש מסומנת על פי תיאור פשוט להבנה כאשר Excellent היא הרמה הטובה ביותר וממנה ניתן לרדת ל-Very good, good, fair או Poor שנחשבת לרמת גימור נמוכה. חשוב גם לשים לב לכמות משטחי הליטוש של היהלום - 57 משטחים יוגדרו כ-FULL CUT ויבטיחו נצנוץ מקסימלי לאורך זמן , ליטוש של כ-16 משטחי ליטוש יוגדר כ-SINGLE CUT, שיראה נהדר בחלון הראווה אבל הרבה פחות טוב אחרי כמה שבועות של שימוש.

עגילי יהלומים של רויאלטי. יח"צ,
עגילי יהלומים של רויאלטי/יח"צ

עגילי זהב 14K משובצים ב-42 יהלומים של רויאלטי

(CARAT) משקל בקראט: משקלם של יהלומים נמדד בקראטים, כאשר קראט אחד מתחלק ל-100 נקודות. חשוב לדעת שקראטים "עגולים" יעלו משמעותית יותר מ"כמעט" קארטים, כך שיהלום בגודל 1.1 קראט יעלה משמעותית יותר מ-0.9 נקודות ועם זאת ההבדל בתכשיט יהיה כמעט בלתי נראה. בנוסף, זו הסיבה שתכשיטים נוצצים במיוחד שנראים כמו יהלום יחיד, אך בעצם משובצים תפזורת של יהלומים יעלו משמעותית פחות מיהלום יחיד באותו הגודל.

טבעת יהלומים של רויאלטי. יח"צ,
טבעת יהלומים של רויאלטי/יח"צ

טבעת זהב 14K מרשימה המשובצת ב-25 יהלומים של רויאלטי

עכשיו, כשאתם יודעים את כל הגורמים המשפיעים על המחיר של התכשיט שלכם, אתם יכולים להחליט על היהלום המושלם עבורכם ו"לוותר" על איכותי של מרכיב אחד לטובת מרכיב אחר. כך למשל תוכלו להחליט לרכוש צבע מעט נמוך יותר ולקבל באותו המחיר יהלום גדול יותר, או כזה שמלוטש טוב יותר. הרי בסופו של דבר, החלק החשוב ביותר הוא ליהנות מהקנייה ומהתכשיט החדש במשך שנים ארוכות!

בשיתוף רויאלטי, בשיתוף רויאלטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully