וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש מקרי שהוליד אהבה ענקית: התערוכה הכי רומנטית בתל אביב

בשיתוף זאפה, בשיתוף זאפה

10.2.2019 / 8:10

יום אחד בשנת 1936 פגש רודי ויסנשטין באקראי את מרים ארנשטיין ברחוב נחלת בנימין בתל אביב וביניהם פרצה אהבה גדולה. הם הקימו משפחה ואת "הצלמניה". לרגל LOVE TLV חנות התמונות התל אביבית חושפת מבחר צילומים בנושא אהבה אורבנית אותם ניתן לרכוש בהנחה בימי הפסטיבל

תערוכה של הצלמניה - גלויות אהבה היסטוריות מתל אביב. הצלמניה,
רודי ומרים ברחובות תל אביב/הצלמניה

1936 הייתה שנה אקטיבית וגדושת פעילות בחיי הצלם רודי ויסנשטין. בינואר 1936 הגיע רודי לנמל יפו, בידו תעודת עיתונאי וערכת מצלמות. הוא נסע לקיבוץ, שהה בו יום אחד והחליט לעזוב לתל אביב. בכספו המועט שכר דירה ברחוב דיזנגוף 200, ששימשה לו קורת גג ומעבדת צילום כאחת. מרים ארנשטיין (Arnstein) עלתה לארץ עם משפחתה מצ'כיה ב-1921. אביה בנה את ביתם בכרם התימנים, שם גם הקים בית חרושת לקרח. ב-1930 נשלחה מרים לווינה, ללמוד בבית ספר למורים לחינוך גופני, ושבה לאחר שנה עם תעודת הוראה. רודי, שעבר בווינה לפני עלותו ארצה, פגש בידידיה הווינאים שמסרו דרישת שלום.

יום אחד פגש רודי באקראי את מרים ברחוב נחלת בנימין בתל אביב. פגישה מקרית שממנה פרצה אהבה גדולה. שלוש שנים לאחר מכן הם נישאו.

לתוכנייה הדיגיטלית של כל אירועי פסטיבל LOVE TLV

תערוכה של הצלמניה - גלויות אהבה היסטוריות מתל אביב. הצלמניה,
אהבה שהולידה משפחה ומפעל חיים. רודי ומרים לצד "הצלמניה"/הצלמניה

האהבה הזו יצרה משפחה וגם מפעל חיים: הצלמניה. מרים הייתה שותפתו של רודי לעסקי הצילום, אם שלושת ילדיו, נהגת פרטית לעת מצוא, ואסיסטנטית צמודה במשך חמישים וחמש שנה. את מפעל תיעוד הארכיון היא ממשיכה בעמלנות סיזיפית מאז מותו של רודי ועד עצם היום הזה.

סיפור האהבה של רודי ומרים הוא אחד מאלפי סיפורי אהבה שמלווים את תל אביב מיום שנוסדה. אין יותר מתאים מפסטיבל LOVE TLV כדי לחגוג את הרומנטיקה וחנות התמונות התל אביבית הוותיקה חושפת לראשונה מבחר צילומים בנושא אהבה אורבנית, מתוך מאות אלפי הצילומים ששוכנים בארכיון שלה משנות ה-30 ואילך.

במיוחד לפסטיבל LOVE TLV הצלמניה הדפיסה ומציגה את התמונות הללו ויש אפשרות לרכוש אותן במחירי הנחה, רק בימי הפסטיבל. הכמות מוגבלת.

צילום איכותי בהדפסה ארכיונית לפי גודל*:
A4 - יעלה 100 ש"ח (במקום 150) / A3 - יעלה 200 ש"ח (במקום 250)
*ניתן להזמין בכל גודל ולקבל 30% הנחה על ההדפסה.

בנוסף, 30% על מבחר מוצרי הצלמניה באתר, עם הקוד zappa love.

הצלמניה, טשרניחובסקי 5 ת"א. לאתר הצלמניה

כל מה שצריך לדעת על פסטיבל LOVE TLV

בשיתוף זאפה, בשיתוף זאפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully