וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותם כהן: "אין מקום לכל הזמרים בישראל, יש מלחמה גדולה בין כולם"

בשיתוף זאפה

10.2.2019 / 7:00

האבא שלא אהב את בחירתו במוזיקה ("זה עיכב אותי"), הרתיעה מריאליטי ("לא יכול לשאת ביקורת") והקושי לשרוד בתעשייה ("אם אין גב כמו 'הכוכב הבא', בלתי אפשרי להצליח"). לקראת הופעות בהיכל התרבות ובפסטיבל LOVE TLV בזאפה, רותם כהן מתארח ושר באולפן וואלה! NEWS. צפו

עריכה: ניר יהב, בימוי: דובי קליין, הפקה: חגית ברק, שי ורקר, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: מערכת וואלה! NEWS

אחרי שהפך לזמר המצליח ביותר בנישת המוזיקה הלטינית-ציונית, כולל שיתוף פעולה בלתי נשכח עם אנריקה איגלסיאס, רותם כהן לוקח את דמות המאהב הלטיני צעד אחד קדימה, ובקרוב יוציא לראשונה שיר בספרדית. רגע לפני זה יופיע בפסטיבל LOVE TLV בזאפה תל אביב ב-10 בחודש, בהיכל התרבות ב-28 בחודש, ולאורך ארצות הברית במרץ. אבל הפסגה של הקריירה שלו היא ללא ספק אירוח באולפן וואלה! NEWS, לריאיון ולביצוע שני שירים, "כל כך יפה לך" ו"אתן לך". צפו בריאיון (מעל) ובשירים (מתחת).

בפרספקטיבה של כל השנים, איך אתה מסביר את התשוקה שלך למוזיקה הלטינית?

"הניחוחות שאני חוויתי בתור ילד זה המוזיקה הספרדית. בין אם זה במוזיקה ברזילאית, בין אם זה חוליו אגלסיאס ובין אם ליאונרד כהן. זה מה שאכלתי בילדותי. אלו הדברים שנספגו לי בעור. אז אלו גם הטעמים שיוצאים ממני".

וזה גם משתלב יפה עם מה שקורה בעולם עכשיו.

" נכון. אז נשאלת השאלה: כאילו, מה, התחברת עכשיו לגל הזה? אז לא. בדיוק קרני, שהיא אחותי הקטנה וגם הסוכנת שלי, שאלה אותי שבוע שעבר: רותם, עכשיו אני אומרת לך, כנס לחדר, תכתוב שיר, מה יוצא לך? אמרתי לה: זה מה שייצא לי, ייצא לי שיר קורע לב עם גיטרות ספרדיות מניילון".

לתוכנייה הדיגיטלית של כל אירועי פסטיבל LOVE TLV

רותם כהן מבצע את להיטו "כל כך יפה לך" באולפן וואלה! NEWS (מילים ולחן: רותם כהן ואבי אוחיון. בוצע במקור על ידי כהן עם דסמר בואנו)

במאי: דובי קליין, הפקה: חגית ברק, שי ורקר, עריכה: ניר חן, צילום: מערכת וואלה! NEWS

עוד מעט תצא לסיבוב בארצות הברית. לפני כמה שבועות פספסת טיסה בארצות הברית בגלל הפרעת קשב שלך.

"נכון. גם לי וגם לאחותי ולסוכנת שלי קרני יש הפרעת קשב. שנינו צריכים סוכן מעלינו. זו בעיה. כששאלתי אותה מתי צריכים להיות בשדה, היא אומרת לי 'יש עוד שעה וחצי'. אמרתי לה 'תפתחי את המייל', פתחה ואמרה 'טוב, בעצם עכשיו אנחנו צריכים להיות בשדה'. הגענו, היינו אחרונים ואמרו לנו שפספסנו את הטיסה לברזיל. חיכינו בשדה 12 שעות. הפרעת הקשב שלי קיצונית. זה ברמה שאני יכול לראות פרק בסדרה היום, ועוד ארבעה ימים אני אהיה חייב לראות את הפרק שוב. אני בא לחייג לאבא ובטעות מצלצל למישהו אחר".

בא לשיר עם אנריקה בספרדית, פתאום יוצא לך יידיש.

"דווקא עם אנריקה הייתי כל כך חד. אני שואל את עצמי, איך מול פאקינג 60 אלף איש, עם אנריקה איגלסיאס, לא התבלבלתי".

עוד באותו נושא

ענק כמו ריאל מדריד: אנריקה איגלסיאס הוכיח בתל אביב כמה הוא גדול ואהוב

לכתבה המלאה

רותם כהן מבצע את "אתן לך" באולפן וואלה! NEWS (מילים: רותם כהן. לחן: פרנסיסקו דינו לופז ראמוס)

במאי: דובי קליין, הפקה: חגית ברק, שי ורקר, עריכה: ניר חן, צילום: מערכת וואלה! NEWS

אנריקה עורר לפני חצי שנה סערה בהופעה במקסיקו. הוא נישק מעריצה על הבמה וגם הרים שמלה של זמרת ששרה איתו ונגע בישבנה. מה אתה חושב על הסיפור הזה?

"אני חייב להגיד שאני פעם ראשונה שומע את זה. הוא באמת בנאדם עדין. לפי מה שאני יודע, הבנאדם מאוד מאוד ג'נטלמן ועדין וחביב".

זה מעלה שאלה לגבי המרחק הראוי בין זמר למעריצות. איך מהפכת MeToo, אם בכלל, השפיעה גם עליך?

"אני לא מצליח להבין איך דברים נעשים בכוח. אני לא ארצה מישהי שלא רוצה אותי. לא רק שלא רוצה אותי, שלא מתייחסת אליי ברמת המאה אחוז איתי. אוטומטית אני מתכנס. אני לפעמים נתקל בדברים האלה, כשאני רואה נגיד את אחותי, בחורה מאוד יפה. אני קולט לפעמים התנהגויות אליה. יש לה התמודדות. אז לפעמים אני שואל אותה, 'מה שהבחור עשה עכשיו - זה הפריע לך?' היא אומרת לי: 'הכל בסדר'. היא יודעת להיות אסרטיבית".

רותם כהן באולפן וואלה! , פברואר 2019. קובי אליהו
"לא רוצה לשנות את אבא". רותם כהן באולפן וואלה! NEWS/קובי אליהו

אם דיברנו על משפחה. אתה היום זמר ויוצר מאוד מצליח. זה לא קרה בין לילה. סיפרת בעבר שלאבא שלך היה קשה עם הבחירה שללך במוזיקה. עד כמה זה עיכב אותך? או שדהרת קדימה בכל הכוח למרות הכל?

"הבנתי שאני לא רוצה לשנות את אבא שלי. זה לא יעזור אם אני אבוא ואני אגיד לו: 'שמע, אני אהיה זמר, אני אצליח, אני אתפרנס מזה, תפסיק לדאוג שאין לי בגרויות, שלא סיימתי לימודים'. כשהחלטתי שאני משנה את עצמי איתו, הכל השתנה. הכל השתנה. להגיד לך שזה לא עיכב אותי? זה עיכב אותי, כי לקח לי זמן להבין עם עצמי שאני חייב לשחרר. שאני חייב לשחרר".

ומדיבור על האבא ודיבור על האחות, בוא נדבר על האח. לא רבים יודעים שאתה שימשת כמלהק ב"האח הגדול" לפני פריצתך. אבל לא השתתפת בעצמך בריאליטי. למרות שיש עכשיו את אורי גרוס התסריטאי ב"האח הגדול", שנראה כמו כפיל שלך. למה לא השתתפת בריאליטי? כי לא רצית או שלא רצו בך?

"כשאתה מסתובב עם כל המלהקים, אתה אומר: איך הם לא מגלים אותי כאילו? אבל בפועל באמת לא היה שום סיכוי. הציעו לי לאורך השנים, זה לא אפשרי. הציעו הכל, מ'האח הגדול' ועד לכל מיני תוכניות מוזיקה, לפני שהייתי מוכר, כמו 'כוכב נולד'. כבר אז זעזע אותי שפנו אלי. הכרתי תמיד את המלהקת. הייתי אומר לה: 'תגידי, נראה לך שאת שואלת אותי את השאלה הזאת?'. 'אבל רותם, בבקשה'. 'נראה לך שאת שואלת אותי?!'. זה אפילו היה מקומם אותי. מה, את לא מאמינה בי? זאת הייתה התפיסה. היום אני יותר משוחרר. לא שאני אלך לריאליטי. הנפש שלי לא יכולה לשאת ביקורת".

מה אתה חושב על אנשים שכן הולכים לריאליטי כדי להתניע קריירה?

"בכל תחום אומרים, 'יש מקום לכולם, אל תדחוף'. אבל בוא, אין מקום לכולם. זו מלחמה גדולה. אני רואה את זה. זו מלחמה. זו באמת מלחמה, לא על הכתר, אבל על האוזניים, על הקהל, על המאזינים. אני, באמת ברוך השם, בורכתי בקהל שהולך איתי ככה, יד ביד, אבל זו מלחמה כל כך גדולה, שאם אין לך את הגוף הזה, שהוא 'הכוכב הבא' או כל ריאליטי אחר, לצערי זה לא אפשרי. אז אני אומר, אם אתה יכול, ואם יש לך אישיות, שאתה סוליסט ולא מעניין אותך, אז אל תלך".

רותם כהן באולפן וואלה! , פברואר 2019. קובי אליהו
"מלחמה על האוזניים". רותם כהן באולפן וואלה! NEWS/קובי אליהו

נקנח בשאלון המקוצר. עם איזה אדם, חי או מת, היית מת להיפגש לארוחת ערב?

"איימי וויינהאוס. אגב, כשהיא היתה חיה כל הזמן חששתי לחייה. זה היה הזוי. כל הזמן הרגשתי שאני הולך לשמוע משהו עליה. לצערי זה לא קרה. ברמה האישית נראה לי שהיינו מתחברים".

על איזה שיר אתה אומר: איזה באסה שזה לא השיר שלי!

"וואו, שמע, קודם כל רייכל כותב כל מיני שירים שאני אומר לעצמי איך הוא לקח את קבוצת המילים האלו ולמה זה קרה?"

מה אתה מעדיף כצופה - "האח הגדול" או "הכוכב הבא"?

"אני חייב להגיד: 'האח הגדול' מרתק אותי. כל פעם אומרים: ניסויים בעכברים. זה משהו שהוא מרתק, בני האדם, נפש האדם מרתקת אותי".

רותם כהן באולפן וואלה! , פברואר 2019. קובי אליהו
"ניסוי בעכברים". רותם כהן באולפן וואלה! NEWS/קובי אליהו

בני גנץ או בנימין נתניהו?

"מה שאמא שלי תגיד אני אבחר".

ולסיום - חוליו או אנריקה?

(כהן מתפתל בכיסאו). "זה קשה, כי אני אומר לעצמי, רגע, אנריקה לא יראה את זה. אולי הוא יראה? אני לא יודע מה קורה פה. התשובה היא חוליו. זה מכאיב לי בלב! אני אפילו לא רוצה לדבר איתו, אלא סתם לשבת איתו ולראות את הכוריאוגרפיה כשהוא סתם מדבר. אני הולך להופעות שיש לו בארץ כל הזמן. אני מוריד שם את ממוצע הגילאים".

רותם כהן יופיע בפסטיבל LOVE TLV בזאפה תל אביב ב-10 בחודש, ובהיכל התרבות בתל אביב ב-28 בחודש

רותם כהן באולפן וואלה! , פברואר 2019. קובי אליהו
"אנריקה בחור עדין". רותם כהן באולפן וואלה! NEWS/קובי אליהו
רותם כהן באולפן וואלה! , פברואר 2019. קובי אליהו
מעדיף את חוליו. רותם כהן באולפן וואלה! NEWS/קובי אליהו
רותם כהן באולפן וואלה! , פברואר 2019. קובי אליהו
"כעסתי על המלהקת". רותם כהן באולפן וואלה! NEWS/קובי אליהו
שגיא בן נון, בשיתוף זאפה
  • עוד באותו נושא:
  • רותם כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully